Ieder KNBB sociaal medium een andere doelgroep & boodschap

Doel: uit al onze kanalen het maximale te halen

04 november 2020

Nog maar een aantal jaren geleden zag je vaak dat organisaties zoals sportbonden op al hun sociale media steeds dezelfde berichten deelden, en vaak ook nog automatisch/op hetzelfde tijdstip. En ook tegenwoordig is dit geen uitzondering.
 
Bij de KNBB proberen wij dit net iets anders te doen, om zo uit al onze kanalen het maximale te halen. (Dit hoeft net per se te zijn heel veel volgers of heel veel interactie; ook het simpelweg bereiken van specifieke, mogelijk lastig te bereiken, doelgroepen kan een kanaal al succesvol maken.)
 
 
Wat wij doen op Instagram:
Lichte informatie, mooie foto's en coole filmpjes gericht op jongeren en potentiële biljarters. Net opgestart. Eerder enthousiasmerend dan informerend.
 
Wat wij doen op LinkedIn:
Informatie gericht op sportbonden, politiek en beleid, met nadruk op maatschappelijke betrokkenheid. Eerder informerend dan enthousiasmerend.
 
Wat wij doen op Facebook:
Daar blijft alles voorlopig hetzelfde: alles wat maar leuk, interessant of belangrijk is door elkaar gehusseld, voor biljarters van alle niveaus. Ondanks dat Facebook in het algemeen terugloopt, is ons volume hier nog enorm.
 
Wat wij doen op Twitter:
Een tussenvorm van wat we doen op LinkedIn en Facebook, en met nadruk op wat voor media/pers interessant is.
 
Wat wij doen op YouTube:
Volop video's, niet alleen professioneel maar ook leuke uit-de-losse-pols telefoonvideo's. Gevolgd door nationale en ook relatief veel internationale biljartliefhebbers, alles onderverdeeld in relevante playlists.
 
 
 
 
 
Fijn om te zien dat er op al deze kanalen sprake is van groei, van positiviteit én van interactie met precies de groepen waar wij ons op richten.
 
Voel je vrij al onze kanalen te volgen! Maar weet dus dat je niet op ieder kanaal hetzelfde type boodschap ziet.
 
 
Tekst: KNBB
Foto-impressie: KNBB Instagram (foto's van o.a. Ton Smilde, Stefan Osnabrug, Melissa Kuys-Rademakers, Corné Kuijpers)
 
Communicatie Social media
Volg ons online